bUaT uKhTi MuSLiMaH sEjAti...(^_^)

MeRe NaAm....

"Org yg mmulakn mberi salam adalah trlpas drpd sfat smbong dan takbur"




Saturday, October 31, 2009

KeHiDuPaN...Da PaHit, MaNiS, MaSiN, mAsAm..SeMuA mEnJaDi SaTu...



Assalamualaikum...
Aku da baca sebuah novel brtajuk 'BERBUNGA KASIH'..
Da 1 sajak dalam novel tue aku rasa best sgt..
Maybe aku rasa sajak 2 membawa mksud yg mndalam kot..
Aku kn pencinta puisi..hehee..
So aku pun brcadang nk share ngan korang bait2 sajak dlm novel yg aku baca nie..

Wajahmu lembut menyapa..
Mengepung rasa mengurung jiwa..
Hatimu... Keras bak kerikil jalanan..
Hatiku... Terasa sakit digores ketajamannya..
Lantas... Kesakitan yang terasa..
Kulepaskan kata nista..
Pun begitu... Hati ini tidak pernah tahu..
Bagaimana untuk membencimu..
Jua tidak pernah mampu untuk berhenti mencintaimu..
Pun tidak pernah bisa menghapus lukisan wajahmu..
Senyummu... Sering ada di setiap ruang udara..
Namamu... Terbisik di setiap nafas yang kusedut..
Rindu ini... Hanya tersimpan untukmu..
Cinta ini... Tercipta hanya untukmu..

Puisi nie Zarif tulis tuk Dya isteri dia laa..
Time nie Dya baca puisi nie kt laptop Zarif..
Zarif wt puisi nie tanpa pengetahuan Dya..
Zarif n Dya nie watak dlm novel nie laa..
Touching tau bla aku baca puisi nie..
Seorg suami tujukan ikhlas tuk isteri dia..
Touchingkn..........
Puisi yg kt bawah nie plak menggambarkan perasaan Dya.....

Kupejamkan mata, kubayangkan cinta....
Indahkah rupanya?? Harumkah baunya??
Kudongak ke langit, kulihat bintang di sana....
Kupandang kelam malam, kunampak sang kunang-kunang...
Apakah bezanya mereka??
Sedang keduanya membuktikan kebesaran-NYA...
Kurenung sang rembulan, kulukis wajahnya di sana...
Benarkah dia tercipta untukku???
Adakah aku dicipta untuknya???
Kuselami hati sendiri, kutemui rahsianya di situ.............



P/S:  Suka sangat tgk bintang n bulan..
        Terutama klw byk bintang bertaburan kt langit n time bulan penuh..
        Subhanallah...
        Cantik sesangat..
        Leh kusyuk tgk smpai xsedar org kt sekeliling..hehee..
        Membuat aku kagum akan ciptaan Ilahi............


2 comments:

  1. akk....mcm best je novel ni...
    nak bce la....nurul ske sgt bce novel..hehe..
    sape penulisnya??

    ReplyDelete
  2. salam..
    hye..
    hmm,klw xslah nad, anis ayuni pnulis novel nie..
    quite interesting cter dier...(^_^)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails