bUaT uKhTi MuSLiMaH sEjAti...(^_^)

MeRe NaAm....

"Org yg mmulakn mberi salam adalah trlpas drpd sfat smbong dan takbur"




Monday, May 2, 2011

~SeNYuM..TaK PerLu KaTa ApA-aPa~


~Pic sekadar hiasan..Hehee...~



ASSALAMUALAIKUM..
BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM...


Hari ini jom kita berbicara mengenai "SENYUM"..:)

Sebelum tue..tolonggggggggggggggggg.......................................!!!!!!!!!!!








SENYUM!!!!!!!!!!!
hehee...:P


Antara bait-bait lirik lagu senyum~Malique ft Najwa

Senyum senyum senyum
Senyum senyum

Verse 

Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit

Chorus 

Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
tak perlu kata apa-apa


Ok, kenapa kita perlu senyum???
Kerana senyum tue kan satu sedekah!! Titik.
Senyum laa menda paling murah kita nak bagi kat orang..
Xperlu keluar duit pun kan..
SENYUM, As simple as that...:)
Tue pun kita susah sangat nak wat erk?
Kita nie akan jadi manusia yang paling kedekut kalau senyum pun kita xmampu nak bagi apabila berhadapan ngan oarang lain..
Saya sebenarnya agak pelik bila tengok orang yang asyik masam ja..
Dah laa xsenyum, bila orang senyum pun xbalas balik..
Astagfirullah..Kedekutnya kan..
Ok2..saya ada beberapa cerita nak berkongsi ngan anda semua..
Lets start ngan:

Ok, saya ada seorang sahabat yang kalau orang xkenal dia, for sure orang akan kata dia sombong or garang..Hehee..
Tapi sebenarnya, hati dia baik..
Macam orang zaman sekarang cakap "dalam hati ada taman oOo"..hehee..
So, dia nie sebenarnya pernah laa cerita pengalaman dia kat saya..
Cerita nie dah lama laa..Time sekolah g kot..
Tapi saya still ingat lagi...:)

1st Story:

Kawan saya: Aku bukan apa nadiah, aku nie takut nak start senyum ngan orang..
Dulu aku pernah laa senyum kan, pastu dia boleh wat xtau ja..
Isk, aku geram laa..
Pastu aku dah malas nak start senyum kat orang..
Kalau dia senyum kat aku, baru aku senyum balik..

Saya: Laa, macam-macam perangai orang kan..Tapi, kalau kami laa kn, kami senyum jaa..
Kalau dia xmau senyum, biaq laa..

Kawan saya: Hang memang..Hang memang suka senyum..

Saya: Heheee...:)

2nd Story:

Ok, cerita nie berkaitan muda mudi masa kini..
Bila lelaki nampak jaa pompuan mesti nak cakap "phewitt"
Mesti nak sengih2 bajet jambu kan..
Mesti nak ngorat-ngorat kan..
Eh, tolongggg laa..
Pompuan xkan suka ngan gelagat macam tue k..
Tue bukan ikhlas nak senyum tue..
Ada udang di sebalik batu..
Kadang-kadang even kita jalan ngan mak pun leh nak wat perangai macam tue kan..
At least senyum laa kat orang tua kan..
Tunjuk laa rasa hormat sikit..
Anda pun ada ibu gak kan..
Nie x, kat anak punya sibuk dok senyum2, kat mak boleh plak tunjuk perangai xhormat..
Astagfirullah..Apa nak jadi ngan budak-budak zaman sekarang nie??
Hmmmmmmmmm...............................

3rd Story:

Cerita nie berkisar apabila saya berjalan bersama adik lelaki saya..
Saya tengok dari jauh ada laa sekelompok budak pompuan dok senyum-senyum ke arah kami..
Ok fine, saya senyum laa balik..
Then bila adik saya pergi beli barang, saya pun belek-belek laa apa yang patut kat kedai tue..
Then saya terdengar statement nie:

"Hensem laa dier kan..."

Owh, patut laa tadi siap senyum-senyum lagi..
Hye, ingatkan ikhlas senyum kat saya..
Rupa-rupanya berkenan kat adik saya..
Saya yang lebih-lebih senyum tadi rupanya..
Ingatkan diorang senyum kat saya..
Heheheeheee..
Ya laa kan, mana laa saya nak tau diorang sebenarnya nak senyum kat adik saya..
Tapi diorang kan xtau yang tue adik saya..
Patut laa takut-takut nak senyum..
Maybe diorang ingat tue bf saya..Haaaaa..
Heheheee..
Macam-macam ada..Hye...:)

Setakat tue laa story mory kita pasal senyum hari nie k..
Nanti kita continue lagi..
Insya ALLAH kalau panjang umur...(^_^)



glitter-graphics.com


P/S: Senyum seindah suria yang membawa cahaya..Senyumlah dari hati, duniamu berseri..Senyum umpama titian dalam kehidupan..Kau tersenyum, kutersenyum, kemesraan menguntum..Senyum kepada semua..Senyumanmu amatlah berharga..Senyum membahagiakan..Dengan senyuman, terjalinlah ikatan...:)




No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails