bUaT uKhTi MuSLiMaH sEjAti...(^_^)

MeRe NaAm....

"Org yg mmulakn mberi salam adalah trlpas drpd sfat smbong dan takbur"




Monday, May 16, 2011

RoMboNgaN Ija ke PuLau PiNaNg @ uMaH sAya...(^_^)

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum..
Ahlan Wasahlan..
(^_^)



Saya seperti mimpi di saat ini..Still xsangka ija dan family melawat saya di Penang..
Tolong cubit pipi saya yg xbrapa nak tembam nie..Heheee...:P


Betapa gembiranya hati saya apabila adik kesayangan saya -Siti Annor Hijjah Bt Shaikh Said- memberitahu hasrat beliau dan kakak ipar beliau untuk menziarahi saya dan keluarga di Penang dua hari yang lepas..(dalam ati~yeyeh100x..heheee)
Bersukur sangat kat ALLAH..
Dan terima kasih xterhingga kepada kak ipah(kakak ipar ija) n abang man(abang ija) kerana sudi membawa ija berjumpa nad di Penang..
Saya terlalu gembira sampaikan enggak bisa lelap bak kata orang indon..hehe..
Jika anda pernah membaca entry-entry saya yang terdahulu, mungkin anda sudah terbiasa dengan nama 'ija' ini..
Beliau merupakan classmate saya merangkap roomate ketika saya di UiTM Dungun suatu ketika dahulu [masa wat dip dulu laa..]
Dan kitaorg 'terpisah' selama dua sem yg memakan masa lebih kurang SETAHUN untuk bertemu kembali (semalam laa pertemuan jejak kasih 2 k)..hehe...:P
Setahun agak lama untuk kami berdua memendam rindu yang tidak dapat dibendung lagi..heheee..
Wah ayat sungguh skema..heeeheheeee..(sila gelak dalam hati saja k)...:P
Aik!!!!tolooOOonggGg JANGAN SALAH FAHAM!!
Kami bukan pasangan yang dilamun cinta k..Nauzubillah...(sangat serius d cnie)..
Kami pasangan adik beradik yang lain mak, lain bapak, juga lain tempat kelahiran..heheeeeeeee...:)
Beliau sekarang mengcontinue degree di UiTM Jengka, ija memang anak jati Pahang..
Saya pulak anak jati Penang (hye, nak jugak)..hehe...
Tetapi kami ditemukan atas dasar ukhwah islamiah..
Alhamdulillah..
Saya amat menyayangi beliau seperti adik-adik saya sendiri..
Ija, kamu begitu pandai mengambil hati kakakmu ini...:)
Dia memahami diri ini..
Dia tahu apa yang saya suka, dan apa yang saya tidak suka..
Dia tahu saya amat gemar melihat bulan dan bintang..
Mungkin ramai yang tidak tahu tabiat saya yang suka melihat bulan ini..
Sebenarnya dulu semasa di Dungun, saya selalu study sambil melihat bulan..
Kebetulan di hadapan bilik saya ada disediakn kerusi dan meja bagi tujuan berehat dan bersantai..
Ok, ada satu pengalaman yang sukar untuk saya lupakan..
Masa tue, kitaorang tengah minggu exam..
Of course suasana tegang dan tension plus pening menguasai semua pelajar di kolej itu..
Study3..Pagi buku, petang buku, malam pun buku..Titik!!
Malam tue bulan penuh dan Subhanallah..Sangat cantik..!!!:) :) :)
Masa tue saya, ija dan dua lagi roomate kami juga tengah study..
Tiba-tiba ija datang ke arah saya dan beria-ia ajak saya keluar dari bilik..
Saya pelik laa kn..
"Aik, awat plak ngan budak nie??Tadi punya tekun dok study.."(saya berkata dalam hati dlm longat utara~memang saya orang utara pun..haihh bdk nie..hehee)
Lepas tue, saya ngan malas ikut laa ija keluar dari bilik tue..
Ija siap cakap kat saya.."Akak, ija da surprise nie untuk akak..Mesti akak suka sangat.."~(Lebih krg mcm tue laa ayat ija time tue...)
Saya pun tertanya-tanya laa kan, surprise apa laa yg budak comel nie nak bagi kat saya..
Lepas tue dia ajak saya tengok bulan kat luar bilik...:) :) :)


Tapi nie bukan bulan yang kami tengok pada malam tue..
Nie bulan yang saya sempat snap semasa di padang kota semalam 


Saya punya laa happy bila dapat tengok bulan..
Bulan nie macam salah satu inspirasi saya..
Pelik kn??Hmm, tapi BENAR...:)
Bila jumpa ija kelmarin, macam-macam kenangan berlegar2 di kotak fikiran..
Saya amat bersyukur sebab berpeluang berkenalan ngan ija..
Dia menyayangi diri ini seperti ahli keluarga sendiri..
Saya juga amat rapat dengan keluarga beliau..
Terkilan sebab xdapat nk buat adik ipar..oOppSS..hehee...:)
IJAAAA..Akak Saaayyyaaaannnnnnggggg ijaaaa!!!!...:) (^_^)
Di bawah nie adalah pic yang sempat kami snap kelmarin..Sebenarnya banyak sesangat pic yang disnap kelmarin..Cuma pic itu masih ada di tangan kak ipah dan ija..
Saya masih menunggu mereka mengemailkan kepada saya..
Dan saya akan menguploadkan sebanyak yg mungkin..Heheee..
Kak ipah dah buat saya dan ija bajet diri jadi model muslimah ja semalam..Heheee...:)
Sementara tue, nie adalah antara pic yang berjaya disnap oleh enset saya...:)
PsSsttt, jom intai sama-sama..Hehehee...:P




~IsLaM e2 bersaudara kan...~
~Begitu juga saya dan ija...~
*Tingat time baru masuk part 1 dip kt UiTm Dungun, Suma asyik tanya kami nie adik beradik ka?
Kami melemparkan senyuman paling manis dan just mengiyakan jaa..Ahaaa...:P
Tapi dah lama-lama 2 org tau laa kmi just brgurau jaa..Kantoi yar...:)



~Merenung langit dan laut..~
~Begitu kagum ngan kebesaran Sang Pencipta~





~Kami lagi!!!~
~Bab bergambor, serahkan pada yang pakar!!!Hehee...:P!~



~Belatar belakangkan laut sebenarnya -at de FerinGgi yar~
~Tapi xberapa nak jelas sangat kat cnie...~



~Nie yar my si comel ija~
Ija tau kan, akak sayang ija..:):)
Akak tau, ija sayang akak gk..heheee...:)





~Kak ipah buat saya dan ija bajet@pasan cam model muslimah time nie~
Heheeee...:)
*Padahal sedar diri nie xlayak jadi model..hehee..Sebenarnya xpnah trlintas nak brmodel bagai..I'm just a simple person...:)


glitter-graphics.com


P/S: Serius xsabar+excited nak tengok pic2 yang ada dalam kamera kak ipah..Hope kak ipah email secepat yang mungkin kt nad erk..XSabar nk tunjuk kt mama, n adik2..Heheeee...(^_~)

1 comment:

  1. hye kak nad...saya sarah, anak sedara umi su [ija]....sy suka baca cerita akk ni...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails