bUaT uKhTi MuSLiMaH sEjAti...(^_^)

MeRe NaAm....

"Org yg mmulakn mberi salam adalah trlpas drpd sfat smbong dan takbur"




Friday, April 23, 2010

~~DiAm~~ SsHhhh??!!!


Assalamualaikum...........
Diam!!!!!!!!
Satu perkataan yang aku plg3 xska dengar..
Memang xsuka..
Maybe sebab aku a little bit talkative kot..Hehee..
Bukan laa nie bermakna aku nie suka bercakap ja 24 jam..
For sure X laa ok..
Tapi aku nie jenis da banyak idea kalau nk sembang ngan orang..
Tapi ntah napa aku rasa yang aku perlu belajar tuk mendiamkan diri lately nie..
Aku memang perlu diam..Serious...
The reason???  Biarlah aku sorang jaa yang tau k..
Tp tetiba aku tingat plak salah satu drpd riwayat Bukhari dan Muslim..

"Barang siapa yg beriman kpd ALLAH dan Hari Akhirat, maka hendaklah ia berkata yg baik atau diam".

( RW BUKHARI & MUSLIM )

Dari Abu Hurairah r.a, bahawasanya ada seorang telah berkata kepada Nabi SAW :
" Nasihatilah kepadaku ! " Dijawab oleh Nabi SAW : " Jangan marah! " Orang itu berulangkali meminta supaya dirinya dinasihati, maka tetap Rasulullah SAW mengatakan : " Jangan marah ! "


P/S:  Bercakap kdg2 boleh mengundang kepada kemudaratan..
            Berdiam diri bukan bermakna salah atau jahil..
            Tapi tuk mengelakkan daripada marah dan perkara2 mazmumah yang lain..
            Ya, maybe lebih baik tuk DIAM..
            So aku akan praktikkan tuk diam..
            I really wish it worth..
            Entry nie ditaip bukan kerana rasa tidak puas ati pada mana-mana pihak..Really X..
            Tapi kerana timbul kesedaran dalam diri berdasarkan satu keadaan..
            Marah bukan sifat aku..
            Hidup kena realistik..
            Insya ALLAH...(^_^)
    

2 comments:

  1. heheeee..aik, terasa ka??:p
    hehee..eh,xkot..cuma kebetulan ja nie..ehem2..hik3...(^_~)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails